Pracownicy w T-Mobile Polska już od pierwszych dni pracy stają się częścią zespołu.
2020 | |||
---|---|---|---|
Typ zatrudnienia: | kobiety | mężczyźni | suma |
pełen etat | 1 604 | 2 431 | 4 035 |
część etatu | 72 | 20 | 92 |
Łącznie | 1 676 | 2 451 | 4 127 |
Stawiamy na pasję do klienta. Naszym celem jest kształtowanie kultury osiągnięć, w której kluczowe kompetencje naszych pracowników są zdefiniowane, oceniane i rozwijane.
Chcemy, aby naszych pracowników wyróżniały ich umiejętności specyficzne dla obszaru w jakim pracują (mistrzostwo). Stawiamy na kulturę pracy i sposób myślenia, w którym obok koncentracji na kliencie jest myślenie przez pryzmat wyniku, a nie działania. Dążymy do osiągania efektywności zespołowej poprzez kulturę współpracy, sprawną komunikację i informację zwrotną. W dużej mierze opieramy to o znajomość zasad leżących u podstaw podejścia Agile.
2020 rok był pod wieloma aspektami inny od poprzednich, również w obszarze miejsca pracy pojawiły się nowe wyzwania, z którymi T-Mobile jako pracodawca musiał się zmierzyć. Pandemia przyspieszyła planowany w organizacji proces digitalizacji wybranych procesów i rozwoju pracowników. Wdrożyliśmy kilka nowych platform, rozpoczęliśmy działania onboardingowe dla nowych pracowników w wersji online. Dla wszystkich pracowników rozpoczęliśmy nowe działania, jak np. gamifikacja.
2020 | |||
---|---|---|---|
Typ zatrudnienia: | kobiety | mężczyźni | suma |
pełen etat | 1 604 | 2 431 | 4 035 |
część etatu | 72 | 20 | 92 |
Łącznie | 1 676 | 2 451 | 4 127 |
2020 | |||
---|---|---|---|
Rodzaj umowy o pracę: | kobiety | mężczyźni | suma |
czas określony | 273 | 384 | 657 |
czas nieokreślony | 1 403 | 2 067 | 3 470 |
Pracownicy w T-Mobile Polska już od pierwszych dni pracy stają się częścią zespołu.
Od momentu zatrudnienia dbamy o dobre samopoczucie pracownika i jego wiedzę o firmie. Program „Witaj w T-Mobile” przekazuje uczestnikom wiedzę niezbędną w pracy. W trakcie szkolenia pracownicy zdobywają informacje dotyczące historii T-Mobile i jej rozwoju, struktury wewnętrznej, kultury organizacyjnej.
Pracownicy otrzymują wszystkie informacje o firmie na bieżąco w firmowym intranecie. Jednocześnie w przypadku informacji o większym znaczeniu, np. zmian regulaminów wynagradzania czy pracy, w takich przypadkach pracownicy informowani są z dwutygodniowym wyprzedzeniem.
Podejmujemy jako pracodawca działania informacyjne dla pracowników, zapewniamy wolność zrzeszania się w związkach zawodowych, prowadzimy rozmowy, konsultacje i negocjacje z Zakładową Organizacją Związkową dotyczące spraw pracowniczych. W T-Mobile Polska działa jeden związek zawodowy. Pracownicy nie są objęci Układem Zbiorowym Pracy.
Jednocześnie takich samych standardów oczekujemy od naszych partnerów biznesowych.
Code of Conduct obowiązujący w T-Mobile Polska, powinien być przestrzegany zarówno przez pracowników, jak również przez naszych dostawców. Nie zidentyfikowaliśmy dotąd przypadku naruszenia prawa do zrzeszania się wśród pracowników naszych dostawców.
Specjalne platformy szkoleniowe wymagały dostosowania formy do nowych warunków, ale ułatwiły komunikację z pracownikami. W 2020 roku przeprowadziliśmy m.in. Akademię T-Mobile, czyli program kompetencji miękkich dla całej organizacji. Obejmował takie obszary jak m.in. Komunikacja asertywna; Trening myślenia twórczego; Wystąpienia publiczne; Radzenie sobie ze zmianą; jak radzić sobie z konfliktem w moim zespole. Pozostałe szkolenia dotyczyły rozwoju w zakresie efektywnego budowania relacji zawodowych w organizacji (Insight Discovery). Zrealizowaliśmy również Management 3.0, szkolenie pomocne w budowaniu i rozwijaniu zespołu oraz inne szkolenia z dedykowanych narzędzi. Dla wszystkich pracowników przygotowaliśmy cykl warsztatów i webinarów z zakresu pracy hybrydowej, umiejętnego zarządzania sobą oraz budowania odporności psychicznej, czy działania w sytuacjach stresowych. Przygotowaliśmy kilka programów podnoszenia umiejętności i przekwalifikowania w ramach zmieniających się wymagań rynkowych.
Wszyscy pracownicy otrzymują ocenę swojej pracy przynajmniej raz w roku.
W większości przypadków jest to ocena realizowana z wykorzystanie specjalnego narzędzia, lub w trakcie rozmów z informacją zwrotną od bezpośrednich przełożonych oraz przełożonych wyższego szczebla.
Akademia T-Mobile | 2798 |
Insight Discovery | 1012 |
Management 3.0 | 80 |
Akademie Rozwoju Liderów | 396 |
Wprowadzenie do Agile | 4079 |
Temat zdrowia i dbania o zdrowy tryb życia stał się popularny również
w T-Mobile.
Staramy się oferować naszym pracownikom dostęp do informacji, edukować na temat profilaktyk i udostępniać możliwości szybkiego zdobycia pomocy, gdy zajdzie taka potrzeba.
W minionym roku zorganizowaliśmy dla naszych pracowników akcje profilaktyczne we współpracy z zewnętrznymi organizacjami i przy współpracy z lekarzami z firmy Medicover. Akcje miały na celu promować profilaktykę chorób nowotworowych i edukować o konieczności przeprowadzania regularnych badań kontrolnych. Z okazji Dnia Kobiet, przedstawicielki Fundacji Rak&Roll poprowadziły warsztaty dotyczące zdrowego trybu życia. Opowiedziały m.in. jak ograniczać ryzyko chorób, jakie badania profilaktyczne warto wykonywać (u kobiet i u mężczyzn), jakie objawy powinny zaniepokoić i co wtedy należy robić oraz w jaki sposób przeprowadzić samobadanie piersi. Wraz z Fundacją DKMS przeprowadziliśmy akcję rejestracji w bazie potencjalnych dawców szpiku. Pracownicy mieli okazje również poznać wszystkie aspekty bycia dawcą i obalić krążące wokół tego mity.
W T-Mobile różnorodność i kultura inkluzywna zawsze były dla nas częścią zarządzania nie tylko w miejscu pracy, ale również szerzej w całej organizacji. Szczególny nacisk już od kilku lat kładziemy na przeciwdziałanie dyskryminacji czy mobbingowi. W 2020 roku we współpracy z Diversity Hub rozpoczęliśmy długofalowy projekt zmian w naszej firmie i postanowiliśmy wdrożyć strategię wzmacniania kultury inkluzywnej.
Strategia zakłada trzy filary:
Zbudowanie całej struktury do zarządzania różnorodnością, by systemowo i strategicznie planować i kontrolować działania.
pozwalające na wzmacnianie różnorodności w obszarze HR, które pozwolą gwarantować różnorodność na każdym poziomie.
praca z menedżerami, budowanie ich odpowiedzialności za proces i procedury.
Nad projektem pracowała specjalna grupa, której zadaniem było wypracowanie nowych procedur i standardów działania organizacji. W intranecie powstała dedykowana strona internetowa oraz adres email dla pracowników. We wrześniu zorganizowaliśmy Tydzień Wartości, w którym wzięło udział prawie 1000 pracowników online.
Specjalnie dla pracujących w T-Mobile Polska rodziców, udostępniliśmy specjalny pokój do pracy ze swoimi dziećmi. Pokój Przyjazny Rodzicom powstał z myślą o pracownikach T-Mobile, którzy w sytuacji awaryjnej, w której nie mają z kim zostawić swojego dziecka. Znajduje się w nim mini plac zabaw dla najmłodszych, stoliki do rysowania, klocki, zabawki oraz konsola PS3.
2020 | |||
---|---|---|---|
Całkowita liczba nowych pracowników w podziale na płeć i wiek | kobiety | mężczyźni | suma |
poniżej 30 lat | 154 | 211 | 365 |
od 30 do 50 lat | 111 | 168 | 279 |
powyżej 50 lat | 4 | 3 | 7 |
SUMA | 269 | 382 | 651 |
Wskaźnik zatrudnienia | 16% | 16% | 16% |
2020 | |||
---|---|---|---|
Całkowita liczba odejść pracowników w podziale na płeć i wiek | kobiety | mężczyźni | suma |
poniżej 30 lat | 134 | 215 | 349 |
od 30 do 50 lat | 301 | 349 | 650 |
powyżej 50 lat | 15 | 13 | 28 |
SUMA | 450 | 577 | 1 027 |
Wskaźnik rotacji | 27% | 24% | 25% |
wyższa kadra zarządzająca | łącznie | kobiety | mężczyźni |
poniżej 30 lat | 2% | 0% | 2% |
od 30 do 50 lat | 96% | 20% | 76% |
powyżej 50 lat | 2% | 0% | 2% |
ŁĄCZNIE | 100% | 20% | 80% |
średnia kadra zarządzająca | |||
poniżej 30 lat | 1% | 1% | 1% |
od 30 do 50 lat | 97% | 32% | 65% |
powyżej 50 lat | 2% | 0% | 2% |
ŁĄCZNIE | 100% | 33% | 67% |
pozostali pracownicy | |||
poniżej 30 lat | 24% | 9% | 15% |
od 30 do 50 lat | 72% | 31% | 41% |
powyżej 50 lat | 4% | 2% | 2% |
ŁĄCZNIE | 100% | 41% | 59% |