Zaangażowanie społeczne – wstęp

W ramach naszego wsparcia podczas epidemii SarS CoV2, zaangażowaliśmy się w działania na rzecz szerokiego grona odbiorców. W naszych inicjatywach najważniejsze było wykorzystanie dostępnych w T-Mobile zasobów oraz naszych możliwości – wiedzy i umiejętności pracowników oraz oferowanych usług.

Naszym celem było udostępniać nasze zasoby, przyczyniając się do poprawy warunków pracy i życia osób potrzebujących.

Swoje działania skierowaliśmy do służb medycznych, żeby ułatwić im realizację codziennych obowiązków, ale też dostrzegliśmy potrzeby studentów, czy seniorów i możliwości wykorzystania usług T-Mobile w odpowiedzi na ich potrzeby. Wiemy, że podjęte przez nas inicjatywy były ważnym elementem pomocy dla społeczeństwa.

  • 201-1
  • wskaźnik własny
W 2020 r. przeznaczyliśmy blisko 900 tys. zł na inwestycje na cele społeczne. Pozwoliło nam to wesprzeć wewnętrzne działania pracowników w ramach wolontariatu, czy Magenta Dream Makers. Część z tej kwoty została przekazana w formie darowizn.
  • wskaźnik własny

Poza działalnością społeczną i charytatywną T‑Mobile współtworzy także aktywnie polski rynek esportowy: objęliśmy mecenatem T‑Mobile Ligę Akademicką (jedyną studencką ligę w kraju), ESL Mistrzostwa Polski. W 2020 r. zostaliśmy Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej, w tym: kadry narodowej, reprezentacji U21, młodzieżowych i kobiecych. Jesteśmy również partnerem serwisu „Łączy nas piłka”, gdzie publikowane są najważniejsze informacje dotyczące rozgrywek naszych drużyn narodowych.

Zaangażowanie T-Mobile w dobie COVID

W trakcie pandemii SaRS Cov2, postanowiliśmy wspierać naszych pracowników nie tylko dostarczając odpowiednie narzędzia pracy, ale przede wszystkim zadbać o ich dobre samopoczucie w firmie. Pracując zdalnie w swoich domach, przy znacznym ograniczeniu spotkań z innymi pracownikami, zostaliśmy wszyscy narażeni na obniżenie satysfakcji z pracy, pogorszenie samopoczucia.

Działania na rzecz pracowników

T-Mobile Polska w trosce o wellbeing pracowników przygotował m.in. sesje, webinary, warsztaty o tym, jak radzić sobie w nowych warunkach pracy. Uruchomiliśmy również infolinię psychologiczną, oraz wykonaliśmy indywidualne telefony do ponad trzystu krytycznych pracowników w celu sprawdzenia ich samopoczucia i zorganizowania pomocy, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Dla lepszej komunikacji z pracownikami, uruchomiliśmy specjalną stronę internetową zawierającą wszystkie informacje o Covid, m.in. prezentacje zasad bezpieczeństwa oraz wskazówki dotyczące pracy w nowej rzeczywistości. Uruchomiliśmy także dla pracowników specjalną infolinię Covid HR Helpline odpowiadającą na pytania związane z nową sytuacją, wątpliwości co do aktualnych zasad i przepisów wdrażanych przez rząd.

Prawie wszyscy pracownicy otrzymali możliwość pracy zdalnej, przy jednoczesnym dostępie do wszystkich danych z domu.

W związku z tym umożliwiliśmy pracownikom wypożyczenie sprzętu biurowego do domu (np. krzesła, monitory itp.), Dodatkowo wyposażyliśmy pracowników w dodatkowe akcesoria jak słuchawki. Znieśliśmy limity internetowe, żeby ułatwić swobodną pracę przez internet. Udoskonaliliśmy narzędzia pracy zdalnej, np. MS Teams. Dodatkowo laptopy pracowników zyskały nowe rozszerzenie pamięci RAM w celu zwiększenia warunków pracy zdalnej. Dodatkowo pracownicy pracujący zdalnie otrzymali na adresy prywatne specjalne paczki zawierające płyny dezynfekcyjne, środki ochronne, oraz zestaw zdrowych produktów.

Aby zapewnić bezpieczne warunki pracy pracownikom naszych salonów, którzy byli najbardziej narażeni na kontakty z klientami i możliwość zarażenia się wirusem, zbudowaliśmy specjalne bariery na biurkach. Jednocześnie zapewniliśmy wszystkim pracownikom sieci sprzedaży środki ochrony, taki jak maseczki, czy płyny do dezynfekcji. Chcąc ograniczyć kontakty w obsłudze klienta, użytkownikom naszej sieci proponowaliśmy kontakt i obsługę klienta poprzez zdalne kanały komunikacji.

  • Rodzina Magenta na kwarantannie – program dedykowany pracownikom na kwarantannie / izolacji, pomoc innych pracowników w zakupach, zakupie leków z apteki, wyprowadzaniu psa itp.
  • Prywatne testy Covid dla pracowników, którzy mieli kontakt z osobami dotkniętymi przez Covid. Tymczasowe zamknięcie niektórych stref w biurach i dezynfekcja po potwierdzeniu Covid.
  • Uruchomienie prywatnej infolinii medycznej dedykowanej tylko dla naszych pracowników.
  • Szkolenia dla pracowników, np. o tym, jak efektywnie pracować zdalnie. Szkolenia dla menedżerów, np. jak efektywnie zarządzać pracą zdalną.
  • Spotkania (webinaria) z zewnętrznymi ekspertami, m.in. z prof. Simonem.
  • Szczepienia przeciwko grypie dla wszystkich chętnych pracowników.

Wsparcie służby zdrowia

Wspólnie z partnerami myPhone i HAMMER wsparliśmy trzy placówki – Szpital MSWiA w Warszawie, Szpital w Zgierzu i Uniwersytecki Szpital Kliniczny we Wrocławiu przekazując łącznie 40 telefonów wraz z kartami SIM, do wykorzystania przez zespoły medyczne. Ostatnia placówka otrzymała także do swojej dyspozycji tablety mPTech.

Razem z organizatorami projektu Dawka Wsparcia T-Mobile uruchomiła infolinię, dzięki której pracownicy służby zdrowia zmagający się z epidemią będą mogli otrzymać wsparcie psychologiczne. Jako operator T-Mobile pokrywa wszystkie koszty działania infolinii dostępnej pod numerem +48 800 012 006.

Przy użyciu drukarek 3D przygotowanych zostało kilkadziesiąt zestawów części do montażu przyłbic dla personelu medycznego. Dzięki drukarkom 3D, T-Mobile udało się wyprodukować aż 100 zestawów składających się z opaski na głowę, szybki ochronnej i specjalnej gumy. Zestawy trafiły fo placówek medycznych w Radomiu, Warszawie i Krakowie.

T-Mobile partnerem Medycznego Zespołu Ratunkowego PCPM

T-Mobile został również partnerem Medycznego Zespołu Ratunkowego PCPM działającego przy Fundacji Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej, pod egidą WHO. W czasie pandemii organizacja m.in. wsparła medyków w Lombardii i Kirgistanie i zdobywszy tam cenne doświadczenie w walce z zagrożeniem, podzieliła się nim z polskimi lekarzami, przekazała szpitalom swoje zapasy środków ochronnych i dezynfekcyjnych, ubrania jednorazowe i rękawiczki oraz szpitalne namioty polowe.

Wsparcie dla seniorów

T‑Mobile Polska, w ramach akcji Fundacji Legii #GOTOWIDOPOMOCY, udostępnił i skonfigurował specjalny telefon pomocowy, dzięki któremu seniorzy mogli otrzymać kompleksową pomoc w czasie epidemii COVID-19.

Akcja #GOTOWIDOPOMOCY skierowana była do osób starszych, których zdrowie i życie jest szczególnie narażone w trakcie epidemii. T‑Mobile Polska uruchomiła specjalny telefon pomocowy dla seniorów powyżej 65. roku życia, którzy mogą kontaktować się w sprawie wsparcia w takich kwestiach jak: telefon zaufania (usługa telefonpogadania.pl, przygotowana przez Fundację „Otwarte Idee” wraz z T‑Mobile Polska), przygotowanie i dostarczenia żywności i leków, dostarczenie ciepłych posiłków, pomoc technologiczna (obsługa komputera i znajdowanie najważniejszych informacji w internecie obsługiwana przez pracowników T‑Mobile).

T‑Mobile specjalnie dla seniorów pozostających w domach bez kontaktu z osobami bliskimi, stworzyło bezpłatną linię – Telefon Pogadania. Infolinia jest efektem współpracy z Fundacją „Otwarte Idee”. W akcję zaangażowanych zostało kilkuset wolontariuszy, w tym kilkudziesięciu, którzy zachęcają starsze osoby do pozostania w domu i wspierają je rozmową. Darmowa infolinia dla seniorów dostępna jest pod numerem: 800 012 005. Telefony odbiera grupa wolontariuszy w godzinach od 15:00 do 20:00, ale wraz z rozwojem inicjatywy ich dostępność będzie się zwiększać. Fundacja ogromną wagę przywiązuje do ich starannego przygotowania do rozmów i uwrażliwienia na potrzeby osób starszych.

Wsparcie w edukacji online

  • W ramach wspólnego projektu z marką Microsoft udostępniliśmy uczniom oraz nauczycielom bezpłatne usługi Office 365 oraz Microsoft Teams.
  • T-Mobile wspólnie z Fundacją Ściernisko przekazał 20 tabletów dwóm domom dziecka: w Lubsku i Kożuchowie. Dołączyliśmy tym samym do wyzwania #NotebookChallenge. Jest to inicjatywa stworzona przez Fundację Ściernisko i znanego aktora kabaretu Paranienormalni, Roberta Motykę. To odpowiedź na istotne braki w wyposażeniu w domach dziecka i placówkach opiekuńczych w Polsce, które w czasie pandemii muszą zapewnić swoim podopiecznym możliwość edukacji zdalnej.
  • Kadra pedagogiczna mogła liczyć na szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa. Wspólnie z Fundacją Digital University, przygotowaliśmy projekt edukacyjny BNET. W roku 2020 odbyło się 11 bezpłatnych szkoleń online z zakresu cyberbezpieczeństwa, w których uczestniczyło łącznie ponad 300 pedagogów.
  • Studenci i doktoranci mogli korzystać z platform e-learningowych, należących do 32 uczelni wyższych w Polsce, bez zużywania posiadanych pakietów danych. Od 1 kwietnia korzystanie z platform e-learningowych szkół wyższych nie zużywało pakietów danych klientów T‑Mobile

Leczyć śmiechem online

W ramach współpracy z Fundacją „Dr Clown”, przekazaliśmy ponad 50 tabletów, które trafiły do 40 szpitali i ośrodków rehabilitacyjnych w całej Polsce i gdzie służą do prowadzenia dotychczasowych działań Fundacji w formie zdalnej. Przekazany sprzęt posłuży do obsługi „Śmiechofonu”, poprzez który dzieci w szpitalach będą mogły się szybko i wygodnie połączyć z Doktorami Clownami na wirtualną wizytę pełną uśmiechu. Na tabletach znajdują się także materiały edukacyjne m.in. cykl filmowy „Wirtualny Instytut Dobrej Zabawy”, które mają umilić dzieciom czas spędzony w szpitalu.

Trendy w pandemii

W maju uruchomiliśmy stronę internetową, na której T-Mobile zaczął publikować informacje i analizy dotyczące trendów w korzystaniu z usług telekomunikacyjnych w kontekście epidemii koronawirusa. Opracowane w przystępny sposób dane mają stanowić rzetelne źródło wiedzy dla wszystkich osób poszukujących informacji na temat dokonującej się na naszych oczach przyspieszonej ewolucji cyfrowej. Treści, które czytelnicy znajdą na portalu, to interaktywne wykresy ukazujące dane w kontekście konsumpcji usług cyfrowych i telekomunikacyjnych. Stronę internetową projektu można odwiedzić pod adresem covid19.t-mobile.pl.

Wyniki wyszukiwania