Bezpieczeństwo dzieci w sieci

Swobodny dostęp do nowoczesnych technologii stał się w ostatnich miesiącach naturalnym elementem życia i funkcjonowania dzieci i młodzieży. Lekcje online, czat z przyjaciółmi, przeglądanie social mediów, gry wideo – wszystko to jest teraz pod ręką, ale istotne jest zachowanie rozsądku w korzystaniu z tych udogodnień. W T‑Mobile proponujemy rozwiązania wspierające bezpieczeństwo dzieci w cyfrowym świecie.

W T-Mobile wiemy, jak ważne jest zarządzanie treściami, które młodzi użytkownicy smartfonów przeglądają online. Dlatego rodzicom oferujemy m.in. usługę „Dzieci w sieci”. Umożliwia ona zdalne zarządzanie treściami, które młodzi użytkownicy smartfonów przeglądają online. Po wprowadzeniu wieku dziecka rozwiązanie samo proponuje, które strony zablokować, co może stanowić ważną wskazówkę dla rodzica. Celem platformy jest też uświadomienie rodziców jak ważne jest wspólne korzystanie z internetu i ustalenie wraz z dzieckiem zasad korzystania w dostępnych treści. Wykorzystując platformę, rodzic może samodzielnie zmodyfikować listę i dodać kolejne adresy lub odblokować część z nich. W panelu można również określić porę dnia, w której dziecko może korzystać z internetu. Oczywiście nic nie zastąpi rozmowy, dlatego najważniejsze w budowaniu świadomości dziecka jest rozmowa i relacja oparta na zaufaniu pomiędzy rodzicem na dzieckiem.

Co powinny wiedzieć dzieci zanim zaczną korzystać z internetu:

Nie każda osoba jest tą, za którą się podaje w internecie. Należy pamiętać o tym, że do wszystkich osób poznanych w internecie należy mieć ograniczone zaufanie.

Internet i media społecznościowe sprzyjają temu, że wiele osób rezygnuje ze swojej prywatności, dzieląc się każdym szczegółem swojego życia. Dzieci powinny wiedzieć, że są dane, których pod żadnym pozorem nie można publikować w sieci.

Wszystkie treści zamieszczone w sieci pozostają tam na zawsze – nawet po usunięciu z profilu na portalu społecznościowym.

Jeśli dziecko posiada swojego maila bądź profil w mediach społecznościowych powinno posiadać trudne do odgadnięcia hasło, ponieważ może trafić ono w niepowołane ręce.

Warto pamiętać, by ściągając jakiekolwiek pliki z sieci na komputer czy telefon, powinny one pochodzić ze sprawdzonej strony, by nie zainfekować komputera.

Więcej informacji dotyczących bezpieczeństwa najmłodszych w internecie można znaleźć w specjalnie przygotowanym przez T-Mobile poradniku dla rodziców: https://www.t-mobile.pl/pl/w-cyfrowym-swiecie.

W T-Mobile oferujemy również inne narzędzia dla rodziców, jak „Gdzie jest dziecko” czy zegarek Family Watch. Dla maluchów nie posiadających swojego telefonu, oferujemy zegarek Family Watch, który pozwala skontaktować się rodzicem, gdy np. dziecko zgubi się na plaży. Rodzic bez problemu z poziomu swojego smartfona skontaktuje się z dzieckiem, które jeszcze nie posiada telefonu. Dziecko może łączyć się za pośrednictwem zegarka wyłącznie z numerami, które zostały wcześniej zdefiniowane przez opiekunów. Dodatkowo, przytrzymanie przycisku SOS na zegarku przez 3 sekundy powoduje aktywację połączenia alarmowego – wówczas rodzic otrzymuje powiadomienie z aplikacji, które umożliwia błyskawiczne zlokalizowanie zegarka.

Dla rodziców nieco starszych dzieci, które posiadają swój pierwszy telefon komórkowy, T‑Mobile oferuje usługę „Gdzie jest dziecko”. Takie rozwiązanie może być przydatne, gdy młody użytkownik po raz pierwszy samodzielnie porusza się po okolicy lub wyjeżdża na pierwsze kolonie. Wówczas w sytuacji ewentualnego niebezpieczeństwa rodzic może szybko zweryfikować miejsce, w którym dziecko się znajduje.

Wyniki wyszukiwania