Edukujemy osoby starsze

W 2020 roku T-Mobile prowadził działania edukacyjne mające na celu uwrażliwienie seniorów na problem bezpieczeństwa cyfrowego.

W ramach współpracy ze Stowarzyszeniem Manko-Głos Seniora T-Mobile rozpoczął akcję edukacyjną mającą na celu uwrażliwienie seniorów na problem, jakim jest wyłudzanie pieniędzy przy wykorzystaniu połączeń telefonicznych, tzw. Wangiri fraud. Oszuści bardzo często posługują się zagranicznymi numerami telefonów, które na pierwszy rzut oka wydają się nie różnić niczym od polskich. Wykonują krótkie, trwające jeden sygnał połączenia na losowo wybrane numery użytkowników. Przy próbie oddzwonienia, dzwoniący słyszy zazwyczaj sygnał oczekiwania lub zajętego numeru, a w rzeczywistości naliczane są już koszty za połączenie.

Postanowiliśmy zatroszczyć się właśnie o seniorów, gdyż to ta grupa jest szczególnie narażona na zagrożenia związane z nowymi technologiami ze względu na nieznajomość technologii i jej możliwości. Dlatego chcemy edukować seniorów w tym zakresie, stąd pomysł na akcję „Seniorze, uważaj na te numery”. Mamy nadzieję, że dzięki takim akcjom wszyscy użytkownicy sieci będą czuli się bezpiecznie.

 

W ramach programu, wspólnie ze Stowarzyszeniem Manko-Głos Seniora rozpoczęliśmy działania edukacyjne.

Opracowana została seria artykułów mających na celu wyjaśnienie na czym polega metoda „wangiri fraud” i jak się przed nią obronić. Dodatkowo, przygotowaliśmy broszurę edukacyjną, która w przystępnej formie tłumaczy mechanizm oszustwa. Publikacja została rozpowszechniona bezpośrednio do domów osób starszych, organizacji seniorskich i gmin partnerskich, ale również do Uniwersytetów Trzeciego Wieku i Klubów Seniora, gdzie trafiły specjalne plakaty.

Wyniki wyszukiwania