Eko flota

Od kilku lat sukcesywnie wymieniamy flotę samochodów służbowych – obecnie znajdują się w niej zarówno samochody elektryczne, jak i kilkadziesiąt samochodów hybrydowych. Od 2020 roku wymieniamy samochody z silnikiem diesla na hybrydy. Do końca 2021 roku zamierzamy osiągnąć cel co najmniej 40% samochodów hybrydowych w łącznym zestawieniu aut floty funkcyjnej.

  • 103-1
  • 103-2
  • 103-3

Aspekt ekologiczny we flocie jest dla nas bardzo ważny i obok kosztów związanych z użytkowaniem floty jest to kluczowy element warunkujący wybór przyszłych samochodów do floty T-Mobile. Sukcesywnie wymieniamy samochody z silnikami diesla na auta hybrydowe. Wymieniliśmy do tej pory ponad  150 aut z naszej floty na samochody z silnikiem hybrydowym. W 2021 roku wymienionych zostanie kolejne kilkadziesiąt modeli.

Naszym celem na koniec 2021 roku jest zwiększenie udziału aut hybrydowych we flocie do ponad 40% redukując tym samym ilość aut z silnikiem diesla.

Na koniec przyszłego roku chcemy zrezygnować z silników diesla w całej flocie funkcyjnej na korzyść pojazdów napędzanych silnikami hybrydowymi lub niskoemisyjnymi silnikami benzynowymi. Planujemy również zwiększyć udział pojazdów z technologią mild-hybrid. Jest to połączenie tradycyjnego napędu spalinowego z niewielkim napędem elektrycznym wraz z baterią. Dzięki takiemu połączeniu możliwe jest obniżenie emisyjności C02 w kluczowych momentach pracy silnika, takich jak ruszanie lub szybkie przyspieszanie pojazdu. Dzięki rekuperacji energii podczas hamowania, bateria ładuje się automatycznie. Układy mild-hybrid występują zarówno z silnikami benzynowymi jak i z silnikami diesla.

Na podstawie współpracy z dostawcami paliw oraz z informacji dostępnych w systemie GPS, zbieramy dane dotyczące ecoscoringu, żeby monitorować na bieżąco zużycie paliwa oraz zachęcić użytkowników do bardziej bezpiecznej i ekologicznej jazdy. W 2021 roku planujemy wprowadzić całościowy system do zarządzania flotą.

Nasi pracownicy korzystają z poll carów

W T-Mobile pracownicy mają możliwość zorganizowania wspólnych dojazdów do pracy dzięki udostępnionym elektrycznym autom marki BMW. Ponieważ pojazdy dobrze przyjęły się w firmie, planowane jest zwiększenie liczby elektrycznych pojazdów. Jak dotąd w niecałe dwa i pół roku każdy z naszych obecnych trzech elektryków przejechał ponad 40-45 tys km.
  • Ograniczenie zużycia papieru w procesach flotowych
  • Cyfryzacja upoważnień i zaświadczeń flotowych
  • Elektroniczny obieg komunikacji z urzędami w obszarze zarządzania mandatami
  • Wspólnie z partnerami biznesowymi (firmami leasingowymi) wdrożyliśmy cyfrowy obieg polis ubezpieczeniowych w formie dystrybucji pdf-ów lub dostępu do polis z poziomu aplikacji
  • Zastąpiliśmy papierowe protokoły przekazania pojazdu wersją cyfrową na tablecie wraz z zastosowaniem podpisu DocuSign
  • 305-1

Wielkość brutto bezpośrednich emisji gazów cieplarnianych (kupno, sprzedaż, transfer, kompensaty – offsets, przydziały nieodpłatne) w tonach metrycznych ekwiwalentu CO2
CO2 1 422,12

Emisje bezpośrednie (Scope 1)

[ t ] CO2 2017 2018 2018 2019
Emisje bezpośrednie (Scope 1) 2407 2543 2422 1422
Emisje bezpośrednie z paliw kopalnych 61 54 49 48
Emisje bezpośrednie z wykorzystania paliwa w ramach floty 2347 2488 2373 1374

 

 

Wyniki wyszukiwania